bila dah kaya..pastu xgeti2 bersyukur..

7:27 PM / Posted by hafeez /



بسم الله الرحمن الرحيم
Salam serta selawat ke atas Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam,
ahli keluarga baginda serta salam kepada para sahabat yang berjuang
menegakkan Islam di muka bumi ini.

ni kes tanah runtuh kat bukit antarabangsa..
Wah!!! Bukan main lagi korang... Rumah juta-juta... Harta
juta-juta... Buat rumah pun atas bukit... Kenapa buat rumah atas
bukit? Konon-konon darjat tinggi la... Sama tinggi dengan malaikat?
Sama tinggi dengan Nabi? Ke nak privacy? Atau memang tak nak campur
dengan masyarakat? Aku tengok kebanyakannya orang meLAYU.... Aku
heran jugak... Rumah juta-juta... Harta juta-juta... Tapi tempat nak
mengadap Ilahi kecil je? Sebab apa?

_SEBAB LU KAYA!!..?_

Bukan main dasyat lagi bantuan makanan pun dari hotel 5 bintang...
Sebab nak bagi MANGSA-MANGSA yang KAYA makan! Kalau kawasan runtuh tu
jadi pada rumah setinggan... baru ni banjir mase nak raye aji kat pantai timur malaysia.. ksian aku tgk nk raye dlm banjir..tapi dieorg bersyukur gak dpt bantuan...xde pon nk demand ..xde pon nk maki wakil rakyat ke..ape ke.. Ada dapat ke makanan dari hotel 5 bintang ni? ade ke otel beri tajaan mcm korang dpt?korang dpt nasi bungkus buang bg khinzir mkn. Nasi bungkus ape
standard... Sebab apa?

_SEBAB LU KAYA!!?_

Aku lagi tambah bengang bila ada pemimpin datang nak jenguk... Nak
tengok-tengok korang... Tapi korang maki apehal? angpa dah bagus sangat ke
nak maki orang? Pemimpin atau wakil rakyat nak datang nak tengok
rakyat... Tapi korang maki sebab tak tolong kerabat angpa angkat barang! angpa
sibuk pasal lu punya barang... Ada lu pikir pasal TUHAN??? Sebab apa
jadi macam ni?

_SEBAB LU KAYA!!?_

korang boleh tepekik terlolong macam hilang akal sebab rumah
juta-juta ranap! Ada lu orang nak beristighfar? Aku jadi heran ada
manusia mcmni. Pasukan penyelamat nak tolong.pukul 4 pagi dah mula operasi nk tolong korang tu pun dah cukup
bagus...tolong buat jembatan..tolong cari orang tertimbus..tp ade ker korang ckp time kasey?ni x gi maki plak.. yang korang nak maki dorang apehal? nak saman apehal? Sebab
apa?

_SEBAB LU KAYA!!?_

Aku tambah heran bila lu orang nak saman PBT... Yang lu buat
rumah atas bukit tu sapa suruh? Nak pampasan??? JANGAN HARAP.Cukup
baik la MB Selangor bagi penginapan kat hotel... otel beb.korang tgk sekolah dibuka untuk pnempatan sementara bape kluarga yg dok?satu kluarga je yg dok ...yg len suma dok otel.Tak bersyukur lagi???
Itu tanah persendirian. .. biaq pi la nak buat rumah... Tapi bile dah
hancursszz sibuk nak saman? Sebab apa?

_SEBAB LU KAYA!!?_

Aku bukan dengki pasal angpa kaya... sikit pon tade.seyes....Peduli ape angpa kaya.Biaq pi la korang nk kaya pon kan.Tapi angpa kene ingat... Ada yang lagi Maha Kaya...
so jgn la kerek sgt..xbersyukur...skelip mata je Allah buleh tarik nikmat(aku ckp kat diri aku jugak)...

0 comments:

Post a Comment